STERK går for gull i høst (WEB-TV)

Av Andreas Adolfsson august 18, 2013 18:30

STERK går for gull i høst (WEB-TV)

Sist gang vi så Christian Sterk på scenen var i 2011, da tok han en andre plass i NM – Nå går han for gull.

Vår videoreporter Andreas Adolfsson har blitt med han på trening.

Alder: 29
Bosted: Oslo
Arbeide: Biloppretter og Støttekontakt
Høyde: 186cm
Vekt:   110 off -94 on
Konkurranse: CBB +180cm
Sivilstatus: Kjæreste med Cathrine Kråkøy

Meritter :

  • Stavanger Open 2011, 3 plass
  • NM 2011,  2 plass

Fortell litt om deg selv:

Jeg har egentlig alltid drevet med idrett siden barndommen, alt fra håndball, rollerblades, skyting, Norgesmester i sjakk, sprangridning og MMA/thaiboksing.

Vekter begynte jeg å løfte da jeg var seksten og har trent jevnlig fire/fem ganger i uka siden. (Med unntak av et år hvor det ble litt for mye festing 🙂 )

Har aldri hatt plakater av Arnold på gutterommet, eller fulgt med på Mr. Olympia, men etter 8-9år på Toppform Treningssenter så begynte gutta å si jeg kanskje burde prøve meg. Så da gjorde jeg det. Trente da grisehardt mot AF 2011, men tre uker før fant vi ut at jeg ble for stor så gikk for CBB isteden. Var et helvete å lære seg de 7 obligatoriske poseringene inkl friprogram på tre uker, og da særlig langt nede på diett. Men med god hjelp av Kenneth Foss, Kim Torgersen, Martin Engstrøm og Geir Smaadahl klarte jeg sølvet likevel, noe jeg ikke helt forsto…

Hva er din målsetning?

Først skal jeg bli norgesmester, må ta et mål av gangen. Men kommer nok ikke til å stille i noen andre klasser enn classic. Da jeg er såpass høy måtte jeg vel lagt på meg mye mer, noe jeg ikke er interessert i og jeg mener også classic kler fysikken min bedre.

Komme til finale i Arnold Classic 2013. Etter det går jeg for GP, før evt et nytt NM og“ Nordisk og drømmen hadde jo vært VM
Selvfølgelig. Men må ta et realistisk mål av gangen. Bruke huet¦.

Hva er det som driver deg?

Vinne, vinne og vinne.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Armer…

Hva synes du er din beste prestasjon?

؅ ta sølv i NM etter å ha øvd posering i bare tre uker.

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Hele Team Toppform er en bra gjeng og vi støtter hverandre bra.
Martin Engstrøm har hjulpet med siden jeg begynte på Toppform. Kim Torgersen, Kenneth Foss og Geir Smaadahl var til stor hjelp under diett/oppkjøring til høsten 2011

Denne gangen  må jeg takke de overnevnte, Henning Jensen, Ståle Hagen, Tommi Thorvildsen. Og sist men absolutt ikke minst, min kjære vakre kjæreste Cathrine «Kråkings» Kråkøy som holder ut med meg nå når jeg begynner å bli ordentlig sliten i skrivende stund, og verre skal det bli for jeg skal bli skarp som et helvete. Begynte diett i Mai i forhold til 20. Juli i 2011. Tusen takk hele gjengen!! Evig takknemlig!

Har du noen tips til en nybegynner?

  1. HؘR P؅ DE SOM HAR ERFARING, ikke tro på alt du hører/leser på nett.
  2. Lag/få hjelp til å sette opp en treningsplan og følg den til punkt og prikke.
  3. Kom deg til helvete på gymmet selv om du er sliten etter jobb el. De andre dagene går av seg selv.
  4. Finn deg en treningspartner som er like motivert som deg selv.
  5. Tren smart, ikke alltid like lurt å løfte tyngst hver gang. Varier treningen med høyrep,negativt, intensivt og gjerne kjøre programmet baklengs f.eks..
  6. Gi alt hver gang du er på gymmet, vi er ikke der for å kose oss.
  7. Spis riktig, og om ikke bare «diettmat» så få i deg nok sunt, og ellers spis så mye søppel du gidder om du har behov for det.
  8. Lytt til kroppen din, det ere bare du som kan gjøre, ikke undervurder hvile! Det er viktig for å bygge muskler. Ta deg en fri uke en gang i blant… men ikke overdriv =)
  9. Du orker ALLTID en eller to reps til selv om du ikke tror det, og det er de som virkelig teller.
  10. BARE GI GASS FOR FAEN 😀


Hva er fordelene og ulempene med denne sporten synes du?

Fordelene er jo at min føler seg bra når man er godt trent eller i form om det er on/off-season.
Blir aldri sliten lenger, kan jobbe 12-13 timer som oppretter og fremdeles kjøre en lår økt fra sørhelvete, men da er jeg sliten etterpå da…

Også er det deilig å trene og få ut litt frustraaggresjon eller hva det måtte være, eller «fri fra livet» , par timer megtid tror jeg også er sunt og gjør godt for kropp og sjel.

Ulemper, hmmm hadde det vært så mye ulemper hadde jeg nok ikke holdt på som jeg gjør, jeg lever livet og vel så det offseason, men på diett må man være hardcore/nazi og streng med seg selv hvis ikke ere bare å drite i det. Skal du gjøre noe så gjør det ordentlig.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Stå opp et kvarter før jobb, hive en svær dæsj havre i blendern, med en pakke cottagecheese, bananer, Dahlblads Three in one protein (sponset av www.halsokostbolaget.com) og fylle resten med lettmelk og drekker den tjukke guffa og blir smellmett på 1 min, pusse tenna mens jeg pisser, hopper ned trappa og trøkker gassen i bånn til jobben.

Jobber til fire, spiser et brutalt måltid, sover en halvtime, drar på gymmet og hjem igjen og spiser og slapper av med dama mi/ møter no kompiser eller finner på no sprell!

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Gjort det selv denne gangen. Men Kim følger nøye med..
Kenneth stiller også opp når jeg trenger det, men da vi har nærmere tjue atleter som skal stille fra teamet vårt denne sesongen, følger jeg kun opp tre av de. Så lenge huet mitt henger på plass i hvert fall.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Proteinpulver, glutamin, vitaminer og mineraler om morgenen
Pre-workout, bcaaa, coffein og beta-alanin før trening.
Bcaa, vitargo ,glutamin og protein etter trening.
Casein, glutamin, protein, ZMA, 500mg magnesium, vitaminer og mineraler før leggetid.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Kom deg ut og gå 30-45 min på tom mage før frokost, spis ren mat, og tren som en maskin. Bruk sterke krydder chili o.l., som skal øke forbrenningen noe, alt hjelper.

Beskriv deg selv med fem ord

Lite selvhøytidlig, energisk, sta, evig blid og full av futt =)
«No Brain No pain»

Noe du vil ha med til slutt?

Må også takke Hälskostbolaget på Svinesund for spons av kosttilskudd, min naprapat Raymond Hansen og Steinar Ruud ved Center Helse AS, og selvfølgelig massøren min Anita Lillesveen.

Av Andreas Adolfsson august 18, 2013 18:30

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser

Søk på iform.no

Besøk oss på facebook

Våre samarbeidspartnere

Annonser

ANNONSER

Hos den norske nettbutikken Brillz kan du kjøpe billige solbriller, kr 249 for 3 stk. pluss frakt. Med over 400 ulike modeller på lager er utvalget stort og variert!

Kjøp solbriller hos Brillz.no. Med lave priser og stort utvalg er det enkelt å finne en solbrille som passer enhver smak. Alle solbriller er CE-godkjent, nikkelfrie og med UV-beskyttelse.

På Gorilla Sports kan du kjøpe billig treningsutstyr for hjemmebruk. Alt innen dumbbells, kettlebells, vektskiver/manualer, treningsbenker m.m. Ved å bruke rabattkoden "iform" får du en gratis drikkeflaske med på kjøpet!