Stian Lindblad (WEB-TV)

Av Andreas Adolfsson januar 22, 2014 14:31

Stian Lindblad (WEB-TV)

Stian debuterte i Men’s Physique i 2013. iform.no sitt filmteam har blitt med han på trening.

Alder: 38 år
Bosted: Oslo
Arbeide: Salgssjef i Visma
Høyde: 178cm
Vekt Off season: Ca. 95 kg
Vekt Konkurranse: Ca. 82 kg
Sivilstatus: Singel
Klubb: Team Toppform

Meritter :

  • 4. Plass Men’s Physique (Åpen klasse) Stavanger Open 2013
  • 5. Plass Men’s Physique (Åpen klasse) NM 2013

Fortell litt om deg selv:

Jeg er veldig målbevisst og viljesterk og går alltid 100% inn for å nå mine mål og gir meg ikke før målet er nådd. Jeg ser også på meg selv som en positiv, blid, utadvendt og sosial person med masse energi. Jeg tilbringer mye tid med gode venner og er veldig glad i å gå ut å spise på bra restauranter, gå på kino eller å ta en tur ut på byen i helgene. Jeg kan også ta meg en øl, ett glass vin eller lignende i godt selskap, men holder meg unna alkohol i de aller fleste anledninger. Jeg har to døtre fra ett tidligere forhold som betyr utrolig mye for meg.

Hva synes du om iform.no?

Jeg har vært ivrig leser av iform.no i mange år. Det har bidratt til å gi meg økt kunnskap om trening og kosthold samtidig som det har gitt meg mye inspirasjon i forhold til selv å ta steget opp på scenen.

Hva er din målsetning?

Min målsetning med treningen er å bygge en sunn, harmonisk og symmetrisk fysikk, samt å få gode plasseringer i de stevner jeg velger å delta på.

Når begynte du å trene?

Jeg har trent siden jeg var liten gutt (turn og kampsport) men startet å trene med vekter da jeg kom inn i militæret som 19 åring. På rekruttskolen var det ikke så mye annet å finne på enn å trene på fritiden. Kroppen responderte godt på treningen og jeg fikk raskt gode resultater. Siden den gang har jeg trent på helsestudio 4-6 ganger i uken og gradvis forbedret meg fra år til år.

Hva er det som driver deg?

Jeg har alltid vært veldig opptatt av helse og sunnhet. En sunn og aktiv livsstil gir meg økt livskvalitet med mer energi og overskudd i hverdagen. I tillegg elsker jeg å trene.

Motivasjon i forhold til å stille i konkurranser har jeg først og fremst fått i fra broren min Carl-Erik Gulliksen som har fått mange gode plasseringer og introduserte meg for Team Toppform for noen år siden.

Du debuterte i fjor høst i Stavanger Open og NM og har planer om å stille på nytt nå til våren. Er det noen erfaringer fra forrige gang du vil ta med deg eller noe du vil gjøre annerledes denne gangen?

Jeg synes det å gå på konkurransediett gikk langt bedre enn jeg hadde forventet og fikk aldri noen større problemer med søvn og lavt energinivå som mange klager over.

Allikevel klarte jeg å gjøre noen tabber som jeg vil unngå denne gangen. To uker før Stavanger Open klarte jeg å tråkke på ett metallokk som hadde falt ned på badegulvet. Jeg tråkket godt nedpå og fikk ett dypt kutt i hælen. Dette førte til at det fosset ut blod. Jeg måtte knytte ett håndkle rundt foten og kjøre til Volvat der jeg haltet inn på legekontoret med blod rennende etter meg. Jeg slapp å sitte i kø for å si det sånn. Jeg måtte sy og fikk beskjed av legen om å holde meg i ro og ikke gå eller trene på to uker. Dette gjorde meg så klart utrolig stresset, men coachen min Kenneth Foss roet meg ned med å si at formen var der den skulle være uansett.

Andre ting jeg ikke skal gjøre igjen var de tabbene jeg gjorde i forbindelse med Stavanger Open. Jeg fikk en del Snickers og Twix sjokolader av Håvard Landsem som jeg tenkte jeg skulle kose meg med etter konkurransen. Problemet var at når jeg ikke fikk sove natten før konkurransen endte jeg opp med å spise opp mesteparten av dette. En annen ting jeg ikke skal gjøre igjen er å drikke opp en halvflaske whisky før jeg skal ut på scenen. Meningen var å bare drikke ett par slurker for å roe ned nervene samtidig som det har en vanndrivende effekt. Problemet er at når man er vant til å drikke mye vann og ikke har drukket på ett døgn og plutselig sitter og nipper fra en flaske fort glemmer at det er sprit og ikke vann. He he.

Hvilken muskelgrupper er du mest fornøyd med?

Armer og skuldre

Har du noen tips til en nybegynner?

Fokuser minst like mye på kostholdet som på treningen. Treningen stimulerer kroppen til å forbedre seg, men det er kvaliteten på kostholdet som er avgjør graden av forbedring.

Stian-Lindblad-2014-1

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Jeg har alltid likt å trene tungt og har stort sett holdt meg til baseøvelser. Jeg liker å variere antallet repetisjoner og kan trene alt fra 4-50 repetisjoner i de fleste øvelser.

Jeg har troen på høy frekvens på treningen fremfor høyt volum. Jeg trener derfor så ofte som mulig og deler opp kroppen i to for å få trent igjennom hele kroppen flere ganger i uken.

Jeg trener få sett per muskelgruppe, men trenger derfor ikke like lang hvile før jeg kan trene den samme muskelgruppen igjen.
Treningsprogrammet mitt akkurat nå er delt opp slik: Dag 1 Bryst, rygg, skuldre og bittelitt armer. Dag 2 Framside lår, bakside lår, legger, korsrygg og mage. Jeg trener for tiden 5-6 ganger i uken. Off-season trener jeg ca. 4 ganger i uken med noe høyere belastning enn når jeg er på diett.

Fortell oss litt hvordan du spiser

Til vanlig spiser jeg relativt normal men sunn mat og passer på å få i meg nok proteiner og skeier ut med litt mer usunn mat i helgene.
På diett spiser jeg: Kyllingfilet, biff, potet, havregryn, proteinpulver og litt kokosolje.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Det er min coach Kenneth Foss som setter opp dietten før konkurranser.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Jeg bruker lite kosttilskudd til vanlig, men på diett bruker jeg proteinpulver, glutamin, bcaa og zma.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Sørg for å ha ett kosthold med mye proteiner. Ha større fokus på å trene tung styrketrening fremfor cardio/utholdenhetstrening for å øke hvileforbrenningen.

Beskriv deg selv med 5 ord:

Viljesterk,positiv,blid,energisk,sosial

 

Stian-Lindblad-2014-3

Av Andreas Adolfsson januar 22, 2014 14:31

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser