Tanja Bårdsen

Av Iform.no august 11, 2004 20:03

Navn: Tanja Bårdsen
Sivilstatus: Gift med Raymond Bårdsen
Yrke: Sykepleier, personlig trener
Vekt off-season: 60 kg
Konkurransevekt: 52-54 kg
Høyde: 165
Trener på Better bodies Grorud 

Litt om meg selv Født 090275 på Senja. Har alltid vært aktiv, drevet med langrenn, volleyball, styrkeløft, og fitness. Har trent med vekter siden jeg var 15 år. Da var målet å legge på seg litt muskler, fordi jeg var så tynn. Etter hvert måtte jeg prioritere skolen framfor noen av konkurranseidrettene jeg drev på med. Til slutt bestemte jeg meg for å drive på med kun vekttrening. Det var nå blitt en livs stil. Etter hvert begynte NKF (Norgeskroppsbyggerforbund) å arrangerer fitnesskonkurranser – Noe som fikk meg motivert til å trene enda hardere.

 

Stilte i min første konkurranse i Sandefjord fysikk,98 der fikk jeg en delt 4 plass, og mye skryt for symmetrien min. Det var nok til at jeg satset videre, med noe hardere diet.


Meritter
Sandefjord 98 delt 4 plass
NM fitness 98 2 plass + NM Athletic fitness 1 plass
Sandefjord fysikk 2000 2 plass
NM fitness 2000, 3 plass
NM Athletic fitness 1 plass
Nordisk-mesterskap Athletic fitness 2 plass

Foto: Sandra Jensen

Har ingen gymnastikk bakgrunn, men synes det er gøy å danse, så i 2000 satset jeg på å være med i både fitness og athletic fitness. Det var veldig slitsomt – mye arbeid (koreografi, styrke og dans), og en lang konkurranse dag! Da jeg som siste utøver skulle gjøre mitt fri program, var jeg helt tom. Det var litt ergerlig, da jeg hadde lagt mye arbeid framførelsen av mitt frie program. Jeg anbefaller IKKE å delta i to øvelser på en dag! Heretter vil jeg satse på Athletic fitness, da jeg har styrken og kjappheten som kreves. I vanlig fitness må man være gymnast for å klare å hevde seg i utlandet, så det er ikke noe for meg.

 


Min treningsuke før NM 2000
Dag 1 Skuldre – Bryst
Dag 2 Rygg – mage
Dag 3 Biceps – Triceps
Dag 4 Fri
Dag 5 Ben – legger
Dag 6 Som dag 1 osv.

 

 


I tillegg har jeg aerob trening 45 min hver morgen før frokost.
Den siste mnd går jeg også i 30-45 min før jeg legger meg. Trener på mitt frie program ca 4 ganger i uken. Bruker ca ½ time hver dag på uttøyning og pressøvelser til friprogrammet. Dvs før konkurranse trener jeg stort sett hver dag ca 3.5 – 4 timer..


Mitt diettprogram varierer. Spiser hver tredje time: Dietten inneholder riskkaker, havregrynsgrøt, frukt, ris og kylling, og grønnsaker + torsk, og protein shaker. Har spisedag 1 dag i uken, da tillater jeg å spise alt jeg måtte ønskeJ Dette er for meg en motivasjonsfaktor for å klare uken med hard diett, men ca 1700 kcal. Trapper ned på dietten etter hvert – Litt avhengi av vekt/form. ؘker heller den aerobiske aktiviteten før jeg reduserer kcal inntaket. Til NM gikk jeg ned til 1200 kcal den siste uken. Måler fettprosenten hver måned. Ved siste konkurranse hadde jeg ca 5-6 % kroppsfett – Offseason spiser jeg vanlig Norsk mat!

Av Iform.no august 11, 2004 20:03

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser