Thomas Stellanders vei mot San Francisco Pro

iform.no
Av iform.no januar 29, 2005 16:53

Thomas Stellanders vei mot San Francisco Pro

IFBB PRO Thomas Stellander er fullt i gang med innkjøringen til San Francisco Pro 12 mars 2005. Vi har tatt en prat med Thomas. Her kommer det også oppdaterte bilder uke for uke mot konkurransen

Klikk her for – Bilder fra Thomas tur til San Francisco (mars 2005)
Klikk her for – Bilder uke for uke mot konkurransen


IFBB PRO Thomas Stellander er fullt i gang med innkjøringen til San Francisco Pro 12 mars 2005. Vi har tatt en prat med den store mannen. Thomas har ikke bare store muskler, han er også en stor personlighet som man skal lete lenge etter. Her vil dere finne oppdaterte bilder av han uke for uke fram mot konkurransen.

Fullt navn: Thomas Stellander
Født: 31.12.69
Bosted: Tromsø
Arbeide: Sales manager for proteinfabrikken, ifbb pro, personlig trener
Høyde: 175
Vekt: 105-125
Sivilstatus: Gift med Ann-Hege, far til Silje
Meritter:
1.plass
bymesterskap Tromsø 89 klasse junior +80
1.plass nordnorsk mesterskap +90 og overall 93
3.plass nm -90 93
1.plass NM 2000 -100 og overall
1.plass Nordisk 2000 -100
1.plass NM 2001 -100 og overall
5.plass Nutrition outlet gp stockholm
4.plass Nutrition outlet gp strømstad
1.plass NM 2002 -100 og overall
13 plass i Melbourne
17 plass i Orlando Pro Xtreme
Uplassert i Night of the Champions. Ranket som nr 55 i verden på getbig.com




For at folk skal bli mer kjent med deg, litt kort info:
Mobiltelefon:
Nokia 6230
Musikk: Det meste
Favorittfilm: Kill bill vol 1&2
Favorittdrikk: Fun light bringebær
Drømmedame: Kona mi, Ann Hege
Favorittmat: Biff, jo større jo bedre
Drømmebil: Alt med motor… men veldig fornøyd m min pimpa Alfa
Idoler: Har aldri hatt noen, men det må i tilfelle være kona å dattera mi.





Når begynte du å trene? Hvor lenge har du holdt på til nå?
Begynte å trene med vekter i 1987, å har da trent i 17 år. Men har hatt noen år med opphold. Gjorde comeback 1.juni 1999.

Mange sliter med motivasjonen til å trene. Hva motiverer deg?
Å bli bedre. Andre byggere motiverer meg. Bruke ofte musikk/dvd i bilen for å motivere meg til trening.



Har du noen tips til en nybegynner?
Være åpen for ny kunnskap, både når det gjelder trening å kosthold. Kontinuitet i trening og kosthold. Nok hvile. Variasjon. Ikke være for opptatt av vekt, men tenk utførelse av øvelsene. Tørre å feile, pga at det ikke finnes noen fasitt. Kortsiktige og langsiktige målsetninger. I tilfelle en nybegynner har ambisjoner om å være med i en konkurranse, så bør han gjøre det så snart som mulig. Her teller erfaring å kjennskap til egen kropp. Man må jo ikke være 90 kg for å ha noe å gjøre på en scene.

Hva er dine mål og ambisjoner?

Kvalifisere meg til Mr. Olympia en gang i fremtiden. Bli best mulig. Etablere meg som profesjonell kroppsbygger. Holde på i hvert fall i 10 år til.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
Frokost, kjøre min datter på skolen, slappe av, jobb, lunch, jobb, middag, lekse m min datter, trening, evt. aerobic, mat, tur m hunden, jobb, mat, tv, sove…

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!
Mandag forside bein og mage, tirsdag bryst, onsdag, rygg og mage, torsdag bakside lår og legger, fredag armer og mage, lørdag skulder. Aerobic avhenger av årstid. Fra 0-10 ganger per uke.

Kosten er viktig for gode resultat. Hvordan spiser du?

Hovedsakelig bruker jeg kylling, egg, biff og proteinpulver som proteinkilder. Ris, søtpotet, potet, riskaker, havregryn, ryvita knekkebrød og frukt og grønnsaker… som karbohydratkilder. Sundt fett foruten det som er i kostholdet er omega 3 fra fisk, olivenolje, peanøttsmør, avokado.



Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?
Jeg bruker bare kosttilskudd fra Proteinfabrikken.
– Super Omega
– Cell Max
– Training Pack
– ALA
– V 12
– ZMA
– Whey Isolat
– Night Charge
– Glutamin / Bio Glutamin

Har du tenkt å gjøre noe annerledes mot din neste proffkonkurranse?
Tja.. Jeg bruker mer aerobic før neste konkurranse. Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre i den siste tiden før konkurransen i San Francisco, det avhenger av hvordan formen utvikler seg.

Flesteparten av oss er i full gang med å fjerne jule fettet. Har du noen tips for å få mer fart på forbrenningen?
Spis mange mindre måltider utover dagen. Aerobic er selvfølgelig bra. Det beste er å gå tur før man spiser frokost. Ca en times tid fungerer godt.



Beskriv deg selv med fem ord!
Perfeksjonist, Tålmodig, Ærlig, Positiv, Godt humør

Hvilke nettsteder liker du best?
iform.no, getbig.com, muscletime.com, b&ksportsmag.se, flexonline.com, exhale.nu, zonecapone.com

Noe du vil nevne til slutt?
Jeg vil rette en stor takk til Bjørn-Kenneth og proteinfabrikken som har ansatt meg og dermed gitt meg mulighet til å satse på denne idretten. Jeg vil også takke min familie som støtter meg.

Jeg kommer også med egen treningsklær kolleksjon i løpet av mars-april.

Jeg vil også takke alle som gjør en jobb for fitness og kroppsbygging.

iform.no
Av iform.no januar 29, 2005 16:53

Kommentarer

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser