Veronica Haugen

Av Geir Tverdal mai 23, 2012 06:05

Veronica Haugen

1 plass på Fredrikstad open – og 3 på Oslo Grand prix. Bli bedre kjent med Veronica Haugen

Jeg er en jente med masse energi og pågangsmot. Jobber alltid etter ulike mål for å vokse og forbedre meg på de fleste områder i livet.

Alder: 31
Bosted: Sarpsborg
Arbeide: Jobber som Vernepleier, fagansvarlig i Aberia samfunnsintegrering med rus/psykiatri og som , kostholdsveileder og Personlig Trener på Sportsclub Sarpsborg Helsesenter.
Høyde: 162
Vekt: 64
On- season:53-56
Konkurranse: BF og AF
Sivilstatus: Samboer

Meritter :  
6 plass NM i BF 2006
1 plass Fredrikstad Open AF 2012
3 plass Oslo GP AF 2012
  
Fortell litt om deg selv:

Jeg har en liten datter på snart 2 år, samboer, som også har et barn på 5 år fra et tidligere forhold. Jeg er med andre ord rik:)  Jeg jobber som vernepleier, kostholdsveileder og personlig trener. Jeg liker å ha jobber å veksel imellom. Samtidig så jobber jeg med Fitline produkter som har vært avgjørende for meg på diett og ellers i hverdagen.

Surfer du mye på nettet? Hvilken websider bruker du mest tid på?

Jeg benytter internett mye i jobben hvor jeg leser meg opp på div fagartikler, samt iform.no, FB og mail som resten av Norge vil jeg tro.

Hva synes du om iform.no?

Jeg er fan av iform:)  Da jeg begynte å interessere meg for trening og kosthold, hjalp iform meg mye med informasjon og læring på disse feltene.

Hva er din målsetning?

Min målsetning er å alltid bli bedre. Jeg drives av mål og setter meg hele tiden nye mål. Nå vil jeg bli litt sterkere igjen (man er ikke så sterk når man er på diett over en lang periode). Har et mål om å slå min gamle rekord i mark på 155kg. Samt komme meg over 40 i dips. Det måle er nok nådd ganske snart.

Når begynte du å trene?

Jeg har alltid vært aktiv innen div idrett, men begynte med styrketrening i 2005.

Hva er det som driver deg?

Det som driver meg er å alltid ville bli bedre. Nye mål. (ja, ligger i kortene at jeg er vernpleier merker jeg, hvor vi er opptatt av å ha konkrete mål i utforming av div tiltak, hehehe:)) Jeg liker å presse meg selv, lære nye ting og konkurrere mot meg selv.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?

Det må være skuldre og armer. Jeg sliter med å få opp volum på beina mine, så jobber litt med de om dagen.

Hva synes du er din beste prestasjon?

Det må vel være å vinne AF i år. Men når jeg tenker på jobben jeg gjorde mot min første konkurranse er selve veien ditt den store prestasjonen. Diett i ca 1 år hvor jeg begynte å spise meg opp, 3t cardio om dagen på det meste, og null spise dag på 14 uker. I år hadde jeg mer masse og kunne tillate meg selv å gjøre ting litt annerledes.

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?

Ja, Robert Olsen har hjulpet meg med kost og veiledning. Han slutter aldri å overraske meg på kunnskapen han har innenn kosthold og matkjemi. Han er grunnleggeren av pulsdietten som han benyttet som verktøy for oppsett av diettene mine. Genialt. Min kjære samboer har også støttet meg igjennom denne perioden jeg nå har vært igjennom. Forstår vel ikke helt at jeg klarte å gjennomføre dette nå, med to jobber, små barn og div andre ting. Men er man målbevist så er man målbevist og da får man til det man vil:) Så må jo takke meg selv litt her også:)

Har du noen tips til en nybegynner?

Det må være å alltid stille spørsmål om hvorfor man gjør det man gjør? Da med tanke på både mat og trening. Vær nysgjerrig, tørst på kunnskap og finn noen som er dyktige innen feltet som man kan dra lære av.

Hva er dine mål og ambisjoner?

Igjen så er det å bli bedre i det jeg gjør. Nå skal trene og spise bra så får jeg se hva fremtiden bringer;) 

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?

Fordelene er at man virkelig lever et optimalt sundt liv med tanke på et riktig kosthold og fysisk aktivitet. Humøret, helsen, energien i hverdagen og gleden det gir å være i god form. Kropp og sinn har det helt topp:) Bakdelen er at noen dessverre tror at man må bruke steroider for å kunne stille i BF og AF. Det trenger man IKKE!! 🙂  Og man kan jo få litt humørsvigninger etter en stund på diet, meeeen når man er full av energi og positivitet resten av året gjør vel ikke det så mye;) hehehe…

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

Står opp kl 05.30-06.30, avhengig av når min datter våkner. Hvis jeg klarer å våkne før henne prøver jeg å få til en tur på spinning sykkelen eller en gå tur. Men må innrømme at det blir ikke så mye av det utenom oppkjøring mot en konkurranse.

Kjøre i barnehagen, kjøre på jobb. Hjem, lage middag, leke, legge lille hjerte så trene og lage mat til morgen dagen, så legge seg å starte på nytt dagen derpå.

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt!

Jeg har nå en 3 splitt, hvor jeg trener hver muskel gruppe hver 5 dag.

– Bryst/tri/skulder
– Rygg/bi
– fri
– Ben
– Fri

Så starter jeg forfra igjen. Kardio plasserer jeg der det passer. Som regel etter en styrkeøkt.

Fortell oss litt hvordan en Bodybuilder/Fitnessutøver spiser

Mat er avgjørende for å ha progresjon. Jeg tror det er en gjenganger at vi spiser ca hver 3t, og at det er et riktig forhold mellom fett, proteiner og karbohydrater. Jeg blir litt frustrert når man i disse dager snakker om lavkarbo. Jeg elsker karbohydrater og spiser det til hvert måltid. Det er faktisk da jeg går NED i vekt, når jeg setter karbohydratene i system. Det er trist at så mange der ute tror at man må kutte ut karb, det som kroppen benytter som energi! Makan….

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?

Robert Olsen er som sagt den som har hjulpet meg på dietten. Selv om jeg kan det meste selv nå så er det betryggende å ha en ekspert til å hjelpe seg. Og når jeg stopper opp på dietten har han alltid en plan, som fungerer.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?

Jeg benytter Fitline produkter, her vitaminer og mineraler samt omega 3. Har prøvd div kosttilskudd opp igjennom men aldri benyttet noe som har en så positiv effekt med tanke på tilføring/opptak av næringsstoffer. Ellers går det kun i mat.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?

Spis mat. 🙂

Beskriv deg selv med fem ord

Energisk, ydmyk, rettferdig, målbevist og glad:)

Av Geir Tverdal mai 23, 2012 06:05