WEB-TV: På trening med Axel Steffensen

Av Andreas Adolfsson januar 12, 2020 18:00

WEB-TV: På trening med Axel Steffensen

Navn: Axel Steffensen
Alder: 27
Høyde: 177
Vekt On/Off: 97/108
Bosted: Søndre land
Yrke: Maskinoperatør på Kongsberg Automotive
Klubb: Haralds
Instagram: axelsteffensen
Sponsor: ingen

Meritter:

  • 2 plass Sandefjord Open debutant 2018
  • 3 plass Oslo Grand Prix 2018 +80
  • 2 plass NM 2018 +80

Fortell litt om deg selv; hvem er Axel?

Ikke så mye å si, jobber på Raufoss fabrikken, trener så mye som mulig og hjemme prøver jeg og samboeren å oppdra to gutter.

Har du et fast treningsprogram og hvordan ser det ut?

Ikke noe som er skrevet i stein, men man må trene mye det man skal bli god til, samt ha det så gøy som mulig i prosessen.

Periodiserer du treningen eller blir det mye av det samme året rundt?

Det blir mye av det samme, progressiv overbelastning store deler av året, men også deler av året jeg fokuserer på volum i treningen.

Tar du deg helt treningsfri noen gangen?

Et helt døgn blir det jo en gang i blant, for uten om det er det veldig sjelden jeg klarer å være borte fra gymmet. Har selvfølgelig hatt ferier med treningsfri, men prøver å finne noe jeg kan løfte på!

Du fortalte meg at du ligger på mellom 5-6000 kcal om dagen så hvordan kan kostholdet se ut en vanlig dag?

Det er også varierende, hvis du liker det du gjør er det lettere å gjøre det, samme kommer til mat. Liker du maten du spiser er det ikke noe problem å spise mye eller mange ganger i løpet av dagen. En vanlig dag kan være som følgende:

  • Måltid 1: 4 egg og en pakke med Bacon
  • Måltid 2: 125 g ris (veid ukokt) 250 g kylling med gulrot, babymais, brokkoli og woksaus.
  • Før trening: 40 g maltdextrin 10 g BCAA 10 g EAA + PWO
  • Måltid 3: spiser på Burger King etter trening så fort muligheten byr seg, 3 kylling burgere eller 2 kylling wrap.
  • Måltid 4: Mutant Mass blandet med 7 dl lett melk.
  • Måltid 5: samme som måltid 2.
  • Måltid 6: her spiser jeg som regel det som er tilgjengelig i kjøleskapet eller rester fra middag, men avhenger litt av om jeg vil presse vekten opp eller om jeg ikke trenger å dytte ned mer en jeg har lyst til.

Du, er for å si det rett ut, jævlig sterk – du har aldri vurdert styrkeløft eller strongman?

Har vurdert det, men ingen konkurranser som jeg har valgt å satse mot.

Kommer vi til å få seg på en byggerscene igjen?

Ja, men kan ta litt tid.

Din største støttespiller er hvem og hvorfor?

Må jo være dama som holder ut med den overvektige tullebukken som skal være på trening hele tiden det.

Av Andreas Adolfsson januar 12, 2020 18:00

Kommentarer