Yvonne strøm

Av Iform.no november 29, 2010 06:00

Yvonne strøm

Yvonne debutere med en 3 plass på Sandefjord open i år.

Yvonne debutere med en 3 plass på Sandefjord open i år.

Jeg er ei veldig posetiv jente som elsker å ha det morro. Jeg gir meg ikke før jeg har oppnådd drømmen om å få drømme kroppen.

Ellers nyter jeg det livet jeg har, treningen får dagene mine til å gå. Føler meg bedere i form og masse mer energi i hverdagen.

Alder: 25
Bosted: skedsmo
Arbeide: Lagerarbeider, produserer tørvare mat som krydder.
Høyde: 153
Vekt:  Konkurranse  45kg
Off-season: 55,5kg
Sivilstatus: . forlovet og har en hvit boxer.
Meritter : Sandefjord open 11.4.2010 3-plass.
 
Surfer du mye på nettet?
Ja jeg surfer en del på nett, som iform og treningsforumet og ikke minst Trim.no Så blir det mye tid på bloggen min som handler det meste om trening og fram gangen til en ny konkurranse framover. http://www.yvis-yvonne.blogspot.com/

Hva synes du om iform.no?
Synes det er det beste nett stede å lese og lære på, mye bra info om artikler innen trening som er ganske viktig å få med seg videre. Mye info om kroppsbygging og fitness som er vert å få med seg. 

Hva er din målsetning?
Mine mål videre er å komme i enda bedere form og få fin fram gang videre til en ny konkurranse. Men drømmen er å kunne stille som bodybilder etter vert men det får tiden vise.

Når begynte du å trene?
Har alltid rørt på kroppen siden jeg var ei lita jente med mye dans og morro. Så når jeg fylte 16 år ville jeg begynne med å trene styrke og det falt i smak med en gang, etter det var det kun styrke som sto på min meny.

Hva er det som driver deg?
Det som driver meg er vel konkurransen for meg selv, om å kunne bli bedere for hver gang man presser seg. Det å være med å konkurrere med andre jenter fikk meg til å stå på enda hardere og bli tøffere for meg selv, for å kunne bli enda bedere. Man prøver og feiler, vinner og taper, og lærer mye underveis, ved å ha troen på seg selv.

Hvilken muskelgruppe er du mest fornøyd med?
Det må nok bli triceps som jeg er mest fornøyd med fortiden. Så har vi bryst som er favoritten min.

Hva synes du er din beste prestasjon?
Det er nok bryst og biceps igrunn, hele over kroppen har kommet seg ekstremt bra. 

Er det noen personer som har betydd ekstra mye for deg og karrieren din?
Min samboer som har vert ekstremt flink til å støtte meg videre, mine venniner som har støttet meg og bloggere.

Har du noen tips til en nybegynner?
Sett deg realistiske mål. Et hovedmål på lang sikt og flere mindre delmål på veien dit. Ta tiden til hjelp, og ikke gi opp selv om alt av og til bare er et ork. Husk å lytte til kroppen, og sørg for nok hvile og søvn.Du får ikke muskler sånn plutselig, de kommer etter utallige timer med hard målrettet trening. Aldri gi opp selv hvor mye nedgang man kan få av andre mennesker som antagelig er sjalue fordi du har jobbet hardt og stått på!

Hva er dine mål og ambisjoner? 
Jeg ønsker å bli enda bedere i det jeg holder på med og være målbevisst, ambisiøs og jobber hardt mot egne målsetninger det er veldig viktig for meg. Komme meg fram over i livet.

Hva er fordelene og bakdelene med denne sporten synes du?
Fordelene er jo at man lærer så mye om seg selv som disiplin både fysisk og psykisk. Det krever viljestyrke og år med beintøff trening år inn og år ut.  Bakdelene er vel at det er utrolig tøft å være på diett før en konkurranse vis man må gå ned mange kilo. Men ellers synes jeg det er meget lærer rikt på gode måter, så lenge man er målbevisst.

Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?
– 0600: Morgenkardio med min hund.
– 0700: Jobb
– 1700: Lage middag
– 1900: Trening
– 2100: Kvelds mat
– 2130: Kardio med hunden
– 2200: Natta

Fortell oss litt om treningsprogrammet ditt! 
Jeg har 5 splitt program syntes at dette er det beste som jeg kan ha for min kropp. Det vil jo si at jeg deler opp kroppen i fem dager. Noen ganger kjører jeg igjennom kroppen litt mer, sånn at musklene får stimulert seg en gang til i løpet av en uke.

– Bryst- triceps
– Rygg- biceps
– Skuldre- korsrygg
– Armer- legger
– Bein

Fortell oss litt hvordan en Fitnessutøver spiser
Jeg spiser alt som er sundt og det usune kommer jo alltid i helgene som blir til kos, men det er en begrensing der. Spiser mye kylling og kalkun og nøtter. Masse grønnsaker og frukt som er det beste og mye mer som man kan lage en lang liste av, alt det sunde man må spise for å komme i en utrolig bra form, det er veldig viktig.

Har du selv satt opp dietten eller har du fått noen hjelp til det?
Jeg begynnte selv med å sette opp en diett, men fikk overtalt noen til å hjelpe meg litt sånn at jeg var på riktig spor og ikke feilet så mye med maten angående konkurransen.

Bruker du noen kosttilskudd, kan du fortelle oss hvilke?
Bruker mangnesium og daily complete formula vitaminer. Bruker som regel Three in one shake i forselige smak. Protein pannekaker fra protein fabrikken.. Kreatin fra dalblads.  For det meste så bruker jeg lite av dette, bare vanlige vitaminer og mineraller og sund mat så klarer kroppen seg utmerket selv.

Har du noen tips for å få fart på forbrenningen?
Gå kardio før frokost og jobb og spis mindre mengder av mat. Bruk kroppen og ikke sitt i sofan så mye. Gå kardio etter trening vis man virkelig vil få opp forbrenningen.

Beskriv deg selv med fem ord
Snill, målbevisst, disiplinert, energisk, sosial.

 

Av Iform.no november 29, 2010 06:00

Annonser



Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta gode tilbud og nyheter

* påkrevd


Annonser